kursy bhp online

Dodane: 05-03-2020 11:43
kursy bhp online

kursy bhp online

Oferta szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy jest dość szeroka, ponieważ każdy z dostępnych rodzajów szkolenia jest przeznaczony dla konkretnych uczestników. Jednym z możliwych szkoleń do wyboru są te przeznaczone dla pracowników administracyjnych i biurowych. Okresowe szkolenie BHP dla osób zatrudnionych na stanowiskach administracyjno-biurowych posiada szerokie grono potencjalnych uczestników, ponieważ dotyczy także pracowników placówek oświaty, placówek służby zdrowia oraz jednostek naukowo-badawczych. Obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie odpowiednich szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy zatrudnionym pracownikom. Firmy zajmujące się sprawami BHP oferują przeprowadzanie szkoleń, które najczęściej odbywają się w formie seminarium połączonego z samokształceniem. Po ukończeniu wybranego szkolenia wydaje się pracownikom specjalne zaświadczenia, potwierdzające uczestnictwo w odpowiednim kursie. Dla pracowników administracyjno-biurowych przeznaczone są odpowiednie szkolenia BHP.

Zapewnienie szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy jest obowiązkiem każdego pracodawcy. Istnieją różne rodzaje szkoleń BHP, które są przeznaczone do konkretnej grupy odbiorców. Jednym z takich szkoleń BHP są szkolenia wstępne dla wszystkich osób, które rozpoczynają pracę w danym miejscu. Taki rodzaj szkolenia jest skierowany także do praktykantów lub do osób prowadzących działalność gospodarczą na własny rachunek. Szkolenia z bezpieczeństwa i higieny pracy przeprowadzają firmy zajmujące się ogółem spraw związanych z BHP. Szkolenia wstępne BHP składają się z instruktażu ogólnego oraz stanowiskowego. Czas trwania takiego kursu wynosi co najmniej trzy godziny, a samo szkolenie jest prowadzone w formie spotkania seminaryjnego. Pracodawca, zatrudniając nowego pracownika, ma obowiązek zapewnić mu odpowiednie szkolenie z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. Wstępne szkolenia dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy, oferowane przez firmy działające w branży BHP, są prowadzone przez specjalistów.

Firmy, które zajmują się sprawami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy, często zajmują się również działaniami związanymi z ochroną przeciwpożarową. Jedną z usług z zakresu PPOŻ jest przegląd i legalizacja sprzętu. Operacja przeglądu oraz legalizacji sprzętu ochrony przeciwpożarowej musi być przeprowadzona przez odpowiednio wykwalifikowane osoby, które posiadają wymagane uprawnienia. Pracodawca więc, zlecając takie zadanie firmie BHP, ma pewność, że przegląd sprzętu będzie przeprowadzony przez zespół profesjonalistów. Dokonanie przeglądu sprzętu PPOŻ jest obowiązkowe raz na jakiś czas. Po przeprowadzonym przeglądzie odpowiednio zaznacza się, że dany sprzęt jest sprawny i spełnia wymagania. Okresowe przeglądy i legalizacja sprzętu ochrony przeciwpożarowej są istotne, ponieważ w razie wybuchu pożaru, sprzęt gaśniczy musi być sprawny, żeby odpowiednie służby ratownicze mogły ugasić ogień i zapobiec jego rozprzestrzenianiu. Przegląd i legalizacja sprzętu PPOŻ jest więc odpowiedzialnym zadaniem, które warto powierzyć specjalistom.

Skrót PPOŻ oznacza nic innego, jak ochronę przeciwpożarową, która z kolei jest po prostu zbiorem zasad oraz działań, mających na celu zapobieganie pożarom oraz zapewnianie bezpieczeństwa w razie zaprószenia ognia. Elementami wchodzącymi w skład ochrony przeciwpożarowej są, między innymi, instrukcje bezpieczeństwa pożarowego, odpowiedni sprzęt gaśniczy oraz przeprowadzanie szkoleń PPOŻ. Sprawy związane z ochroną przeciwpożarową wchodzą w skład bezpieczeństwa i higieny pracy, dlatego firmy działające w branży BHP często zajmują się także PPOŻ. Pracodawca może więc zlecić takiej firmie przeprowadzenie szkoleń pracowników z zakresu PPOŻ, wykonanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego czy przeprowadzenie odpowiedniego audytu. Przestrzeganie wymaganych zasad z zakresu ochrony przeciwpożarowej w miejscu pracy z pewnością zapewni wyższy poziom bezpieczeństwa oraz mniejsze ryzyko wystąpienia pożaru. Nawet w razie wystąpienia niespodziewanego pożaru, odpowiednio wprowadzone zasady PPOŻ pomogą w szybszej i sprawniejszej ewakuacji.

Mimo zachowania wszystkich niezbędnych zasad dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, może się zdarzyć, że jednak dojdzie do nieszczęśliwego wypadku. Warto więc wiedzieć, co należy zrobić w takiej sytuacji i co należy do obowiązków pracodawcy. Przede wszystkim, pracodawca musi przygotować pełną dokumentację powypadkową w przeciągu 14 dni od zgłoszenia wypadku w pracy. Wszelkie sprawy związane z postępowaniem powypadkowym oraz sporządzeniem odpowiedniej dokumentacji można powierzyć firmie BHP. Pracodawca ma wtedy pewność, że wszystko zostanie właściwie opracowane i przygotowane do następnych kroków związanych z postępowaniem powypadkowym. Powierzenie spraw z postępowaniem powypadkowym w ręce profesjonalistów jest najlepszym rozwiązaniem dla pracodawcy, ponieważ daje gwarancję sporządzenia pełnej i rzetelnej dokumentacji. Po złożeniu odpowiedniej dokumentacji powypadkowej firma, która zajmuję się postępowaniem powypadkowym, poinstruuje pracodawcę o kolejnych krokach w postępowaniu oraz jego obowiązkach w tym zakresie.