O czym warto pamiętać dbając o samochód?

j powierzchni obracającego się wraz z wałem bębna hamulcowego, z powierzchnią umieszczonych wewnątrz bębna nieobracających się szczęk pokrytych okładziną cierną. Ten typ hamulca jest stosowany w niektórych samochodach (zwłaszcz

O czym warto pamiętać dbając o samochód?

Ten typ hamulca jest stosowany

Hamulec bębnowy (wł. hamulec dwuszczękowy wewnętrzny1) ? hamulec cierny segmentowy dwuszczękowy, w którym hamowanie powstaje na skutek tarcia wewnętrznej powierzchni obracającego się wraz z wałem bębna hamulcowego, z powierzchnią umieszczonych wewnątrz bębna nieobracających się szczęk pokrytych okładziną cierną.

Ten typ hamulca jest stosowany w niektórych samochodach (zwłaszcza na tylnych osiach), motocyklach i rowerach. Wadą w stosunku do hamulców tarczowych jest ich większa podatność na przegrzewanie się (?brake fade?), co zmniejsza skuteczność hamowania.

Spis treści

1 Budowa
2 Zasada działania
3 Rodzaje układów ?rozpieracz-szczęki?
4 Przypisy


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_b%C4%99bnowy


Drobne części samochodowe

W sprzedaży dostępne są różne części samochodowe i narzędzia potrzebne podczas naprawy samochodu. Najwięcej osób kupuje śrubki samochodowe oraz niewielkie części samochodowe. Różne śrubki będą potrzebne podczas przeprowadzania drobnych napraw, podobnie jest z niewielkimi częściami samochodowymi. Dlatego każdy domowy majsterkowicz, który dobrze zna się na samochodach na pewno posiada na swoim wyposażeniu sporą ilość części samochodowych, które wykorzystuje podczas przeprowadzania drobnych napraw. Takie części zwykle są bardzo tanie, dlatego mogą być często kupowane i przechowywane w dowolnym miejscu. Najczęściej jednak umieszczane są one w garażach lub pomieszczeniach gospodarczych. W przeciwnym razie będą przeszkadzały innym domownikom.


Ochrona przed korozją


Lepkość

Zmiana lepkości płynu hamulcowego pod wpływem różnic temperatury powinna być jak najmniejsza, aby hamulce mogły niezawodnie działać w szerokim zakresie temperatur (od -40 °C do +100 °C). W przypadku układów hamulcowych z ABS zachowanie możliwie małej lepkości w niskich temperaturach jest szczególnie ważne.

Ściśliwość

Ściśliwość płynu hamulcowego powinna być mała i możliwie niezależna od temperatury.

Ochrona przed korozją

Według normy FMVSS 116 płyny hamulcowe nie powinny oddziaływać korozyjnie na metale stosowane w układach hamulcowych. W celu uzyskania wymaganych własności antykorozyjnych płynu stosuje się odpowiednie dodatki.

Wszystkie płyny hamulcowe z wyjątkiem DOT5, którego głównym składnikiem są silikony, działają agresywnie na skórę i powłokę lakierową samochodu.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/P%C5%82yn_hamulcowy