to jedna z lepiej rozwijających się branży internetowych. Prawie prawie każda firma posiada witrynę internetową, a świeżo powstałe chcą ją sprawnie założyć. Czy opłaca się inwestować w stronę firmową?
O stronie www w Wikipedii
Strona internetowa, strona WWW (ang. web page) ? dokument HTML udostępniony w Internecie przez serwer WWW. Po stronie hosta użytkownika, strona WWW jest otwierana i wyświetlana za pomocą przeglądarki internetowej. Autorem pierwszych stron WWW jest Tim Berners-Lee12. Strony tworzy się np. za pomocą HTML5, CSS3 i JavaScript.
Strony WWW często wykorzystują obiekty multimedialne, np. Adobe Flash. Aby móc odtworzyć lub wyświetlić ich zawartość przeglądarka internetowa musi mieć zainstalowane odpowiednie wtyczki obsługujące takie obiekty. Strony internetowe wykorzystywane w celu prowadzenia działalności gospodarczej mają duże znaczenie dla wizerunku firmy, co może mieć wpływ na wynik ekonomiczny działalności rynkowej, a ewentualne błędy na stronie internetowej mogą negatywnie oddziaływać na potencjalnych klientów3. Strony internetowe można opracowywać we własnym zakresie z wykorzystaniem odpowiednich edytorów, np. nvu.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Strona_internetowa
Tworzenie stron www
Tworzeniem stron www zajmują się informatycy i webmasterzy oraz specjaliści z różnych dziedzin wiedzy w zależności od tego, jaka tematyka podejmowana jest przez konkretną stronę internetową. Najpierw zajmują się oni projektem strony www, a następnie wykonaniem jest szaty graficznej, a dopiero na końcu na takiej stronie umieszczane są konkretne treści.
Projekt strony www może zostać wykonany zarówno przez specjalną firmę zajmującą się wykonywaniem tego typu zleceń, jak i przez osobę prywatną, która chce zostać administratorem takiej strony. Natomiast jej szata graficzna opracowywana jest już przez specjalistów, którzy dobrze wiedzą, w jaki sposób sprawić, żeby jakaś strona internetowa szybko się otwierała na wszelkiego rodzaju sprzętach.
Bezpieczeństwo transakcji internetowych
Rozwój elektronicznego handlu uzależniony jest w dużym stopniu od niezawodności standardów pozwalających na bezpieczne przeprowadzanie transakcji sieciowych. W przypadku sklepu internetowego o względnym bezpieczeństwie można mówić dopiero wówczas, gdy spełnione są przynajmniej cztery podstawowe założenia:
-możliwość potwierdzenia tożsamości obu stron transakcji.
-szyfrowany kanał transmisji na drodze klient ? sprzedawca zapewniający poufność przesyłanych informacji, przede wszystkim numerów kart kredytowych. Obecnie stosowanymi rozwiązaniami są protokoły szyfrujące SSL (Secure Sockets Layer) oraz SET (Secure Electronic Transaction).
-zabezpieczenie serwera sklepu przed dostępem do prywatnych informacji o klientach przez osoby do tego nieupoważnione.
-zabezpieczenie serwera sklepu przed celowymi atakami przeprowadzanymi zarówno z zewnątrz (z Internetu), jak i od środka (z sieci lokalnej przedsiębiorstwa).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Handel_elektroniczny